Динаміка соціальних і культурних змін в Україні сприяє постійному оновленню освітнього середовища та зумовлює появу нових суспільних вимог. Реформування вітчизняної освіти потребує позитивних змін у навчанні й вихованні відповідно до потреб освіти та сучасних суспільних вимог.
Концепція Нової української школи пояснює ідеологію змін, що закладені в Законі України «Про освіту», містить програмні моменти, які орієнтують виховний процес в школі на загальнолюдські цінності.
Нові теорії інноваційної освіти базуються на філософських, аксіологічних, семантичних, психолого-педагогічних поглядах стосовно розвитку особистості.
Для української освіти дуже важливими є питання завдання, змісту і методики виховання дітей в сім’ї та школі; особливостей співпраці класного керівника, учнів та батьків; базових принципів педагогічного спілкування з дітьми. Надзвичайно важливо, що Нова українська школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства».
Впровадження нового змісту передбачає формування в учителів, готовності працювати в ситуації вибору нових програм, забезпечення належного рівня психологічної підготовки та нових способів навчальної взаємодії з учнями.
Педагог створює навчальне середовище, де кожний учень пізнає навколишній світ, вчиться керувати собою, оцінювати свої реальні можливості та прогнозувати перспективи саморозвитку.
Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями. А місія школи та педагога – допомогти розкрити та розвинути ці здібності на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.
Пропонуємо до Вашої уваги бібліографічний огляд літератури